Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T14:14:15+01:00
Równiny sawanny dostarczają obfitego pokarmu zwierzętom - roślinożernym. W wilgotniejszych miejscach rosną zarówno baobu, akacje, drzewiaste wilczomlecze, jak i drzewa kapokowe, na gałęziach których budują swoje charakterystyczne gniazda wikłacze.
Wiele gatunków roślinożerców, jak słonie, bawoły afrykańskie, żyrafy, czy gazele impala, może wspólnie żyć na sawannie, ponieważ odżywiają się odmiennymi roślinami, a więc unikają konkurencji pokarmowej. Skarabeusze robią charakterystyczny kule z nawozu, w których składają swoje jaja.
3 4 3
2010-01-09T19:53:22+01:00
Przede wszystkim w porze suchej nadal rosną różne rośliny.
Poza tym zwierzęta te przystosowały się do małej ilości wody, a niektóre gatunki wcale jej nie piją.
2 4 2