Odpowiedzi

2010-01-09T14:28:16+01:00
* Ratusz przy ul. Moniuszki, wybudowany w latach 1574-1575 z przeznaczeniem na Cesarski Urząd Solny.

* Kościół Parafialny pw. św. Antoniego; znajduje się w ścisłym centrum miasta, przy ul. Piłsudskiego; ufundowany i wybudowany w latach 1835 – 1839.

* Kościół pw. św. Michała przy ul. Kościelnej, wzniesiony w latach 1591-1596.

* Kościół św. Barbary, wybudowany w 1900 roku

* Zbór Braci Morawskich został zbudowany w 1747 roku
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T14:28:20+01:00
Do najważniejszych zabytków Nowej Soli należą:

* Ratusz przy ul. Moniuszki, wybudowany w latach 1574-1575 z przeznaczeniem na Cesarski Urząd Solny.

* Kościół Parafialny pw. św. Antoniego; znajduje się w ścisłym centrum miasta, przy ul. Piłsudskiego; ufundowany i wybudowany w latach 1835 – 1839.

* Kościół pw. św. Michała przy ul. Kościelnej, wzniesiony w latach 1591-1596.

* Kościół św. Barbary, wybudowany w 1900 roku

* Zbór Braci Morawskich został zbudowany w 1747 roku

* Kaplica ewangelicka na cmentarzu znajdującym się przy ul. Wandy. Została ufundowana w 1886 roku.

* Magazyny Solne – są to jedyne tego typu zabytki w kraju, świadczą o historii miasta i jego funkcji. W Nowej Soli zachowało się kilka takich obiektów: przy pl. Solnym (wybudowany w II połowie XVII wieku), przy ul. Wróblewskiego (3 budynki z 1774 roku) oraz przy ul. Garbarskiej (dawny młyn wodny używany do przechowywania soli).

* Podnoszony most nad kanałem ulgi rzeki Odry. Jeden z nielicznych takich obiektów w Polsce i na świecie.

* Kamienice z XVIII wieku, m.in. przy ul. Arciszewskiego 3, 6 ,8; Witosa 19; Szerokiej 15; Odrzańskiej 3, 6, 15; Kuśnierskiej.

* Zabytkowa wieża ciśnień z roku 1863.

* Muzeum Miejskie.
2010-01-09T14:31:25+01:00
Kościół św. Antoniego
Kościół św. Michała Archanioła
Kościół św. Barbary
Zbór Braci Czeskich z połowy XVIIIw.
Magazyn solny
Muzeum miejskie