Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T19:46:27+01:00
26,3
klimatogram nr.5
26,4
a)
1)10,3+11,2+12,6+14,8+17,8+21,5+24,8+23,0+19,6+15,2+11,9=197,3
197,3:12=16,4
Odp Średnia roczna temp. powietrza wynosi 16,4 stopnia celciusza
2) 24,8stopnia-10,3stopnia to daje 14,5
Odp roczna amplitura temp wynosi 14,5 stopnia celciusza
b)Od stycznia do kwietnia temaperatura jest dość niska zaś opady w tym czasie są dość wysokie, natomiast od maja do września temperatura pow jest nieco wyższa zaś opady są minimalne od października do grudnia temperatura spada zaś opady wzrastają
c)klimatogram
26,5
a) nie chcę źle napisać;)
b)Po zachodnim wybrzeżu Afryki płyną prądy zimne(Prąd Kariański, oraz Dryf wiatrów zachodnich, a po wschodniej części wybrzeża Afryki płyną prądy ciepłe(Prąd Mozambicki który wpływa w ciepły prad Agulhas)
c)Na terenie południowej Afryki występują klimaty:wilgotny, skrajnie suchy i pośredni to: na zachodnim wybrzeżu jest susza, a na wszchodnim wybrzeżu jest duża wilgotność.
Podstawową cechą różniącą wschodnie i zachodnie wybrze Afryki jest
d)Zachodnie wybrzeże Afryki -Prądy zimne wpływają na obniżenie temp, osłabienie parowania podwyższenie ciśnienia. Powstają przy udziale wiatrów wschodnich, wiejących w wyży południowych, a co za tym idzie brak opadó atmosferycznych.
Wschodnie wybrzeże Afryki- to wody o wyższej temp. od wód otaczających. Tworzą się w obszarze cyrkulacji pasatów strefy okołorównikowej. Wywołują opady, wzrost temp i parowania.
e)Ameryka Płd. pustynia Atakama(zimny prąd Peruwiański), Ameryka Płn.Półwysep Kalifornijski(zimny prąd Kalifornijski), Australia zachodnia(zimny prąd Zachodnioaustralijski),Azja, Półwysep Arabski pustynia Ar-Rub Al-Chall(latem zimny prąd Somalijski)
Przyczyniają się do tego zimne prądy morskie


POZDRAWIAM
2 4 2
2010-01-09T20:45:29+01:00
26.3 --> to będzie klimatogram 8
26.4
a) roczna amplituda= 14,5
średnia roczna tem =17,5
b)od stycznia do marca jest niska temperatura.opady są wysokie . w lipcu jest najmniejsza ilość opadów. najwyższa temperatura jest w sierpniu.
c)tabelaryczna
d)częste opady sprzyjają rozwojowi roślin...
26.5 nie mam juz czasu rozwiązać .. przyśle ci wiadomością ;]