Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T14:54:38+01:00
Jan Sebastian Bach jest kompozytorem muzyki wokalnej, wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej. Do najważniejszych dzieł zalicza się:
-Wielka msza h-moll
-Pasja według św. Mateusza
-Pasja według św. Jana
-małe Msze luterańskie
-Wariacje Goldbergowskie
-Oster-Oratorium
-Kunst der fuge(sztuka fugi)
...i wiele innych
17 1 17
2010-01-09T15:03:43+01:00
Twórczość Jana Sebastiana Bacha obejmuje muzykę religijną i świecką w najróżniejszych formach:

I Dzieła organowe: preludia, toccaty, fantazje, chorały.
II Utwory kameralne: sonaty, suity, partity – na różne instrumenty.
III Dzieła orkiestrowe: Koncerty brandenburskie (6), suity orkiestrowe, koncerty skrzypcowe.
IV Utwory fortepianowe: między innymi Zeszyty muzyczne Anny Magdaleny Bach.
V „Das wohltemperierte Klavier”: 2 tomy, każdy tom zawiera 24 preludia i fugi we wszystkich tonacjach.
VI Dzieła wokalno – instrumentalne:
a) Oratorium na Boże Narodzenie, Oratorium Wielkanocne, Oratorium na Wniebowstąpienie
b) Kilka Pasji, najbardziej znane to: Pasja wg św. Mateusza i Pasja wg św. Jana
c) Kantaty religijne i świeckie, Magnificat, Wielka Msza h – moll
VII „Kunst der Fuge” („Sztuka fugi“).
2 2 2