Odpowiedzi

2010-01-09T14:40:00+01:00
Silnik rakietowy wyrzuca spaliny w tył, rakieta przesuwa się do przodu
Osmiornia nabiera wody w "worek", ściska mięśnie i wyrzuca w jedną stronę, a sama porusza się w drugą

Odrzut, działająca na pojazd siła reakcji (zgodnie z trzecią zasadą dynamiki Newtona), wykorzystywana do poruszania za pomocą siły ciągu środków transportu (głównie samolotów), posiadających śmigłowy

P.S Liczę na Naj ;)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T14:46:59+01:00
Osmiornica (jak i inne glowonogi) potrafi 'wystrzelic' strumien wody i dzieki niemui ulozeniu ciala tak, by stawialo jak najmniejszy opor potrafi osiagnac znaczne chwilowe predkosci.

Zjawisko odrzutu wykorzystywane jest na przyklad w silnikach odrzutowych napedzajacych samoloty rakiety, ale i pojazdy wodne (nawet duze promy).

Odrzut (jako zjawisko niepozadane) wystepuje tez w broni palnej - mala masa opuszcza oklad z duza predkoscia (pocisk), reszta ukladu podlega wiec odrzutowi, ktory akurat, szczegolnie przy broni powtarzalenj (automatycznej) jest nieporzadany - powoduje znaczne zmniejszenie celnosci.
1 5 1