Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T14:53:48+01:00
Korzystasz z funkcji trygonometrycznej sinus75⁰

sin75⁰=11,25/x

z tablic matematycznych :
sin75⁰= 0.9659

przyrównujemy:

0.9659 = 11,25/x / *x
0.9659x = 11,25 / :0.9659
x ≈ 11,6471... ≈ 11,6 cm

Bok rombu jest równy w przybliżeniu 11,6 cm
2010-01-09T14:56:29+01:00
(360⁰-2×30⁰):2=75⁰
krótsza przyprostokątna utworzy Δ równoramienny o ramionach = a rombu i wysokości h= ½ dłuższej przekatnej
z sinusa 75⁰=0,9659 obliczysz a rombu
0,9659=11,25;a
a=11,25:0,9659
a≈0,49295cm = bok rombu