Bilet normalny z Gdyni Głównej Osobowej do Czerska przez Tczew kosztuje 18 zł 30 gr. Michał
podróżował ze swoim psem Tofikiem. Chłopcu przysługuje 2/5
zniżki, a Tofikowi 9/10. Oblicz łączny
koszt podróży Michała z Tofikiem do Czerska.

2

Odpowiedzi

2010-01-09T14:54:20+01:00
(3/5 * 18zł 30 gr) + (1/10 * 18 zł 30 gr) = 12,81

2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T14:55:10+01:00
1/5 z 18,30 = 3,66 zł
3,66*2 = 7,32 zł
18,30zł - 7,32 zł = 10,98 zł --> koszt za bilet Michała

1/10 z 18,30 = 1, 83 zł
1,83 zł * 9 = 16,47 zł
18.30 zł - 16,47 zł = 1, 83 zł --> koszt za bilet Tofika

10,98zł + 1,83 zł = 12,81 zł --> łączny koszt

Odp. Łączny koszt podróży do Czerska wyniesie 12,81 zł.
4 4 4