Mucha leciala z miejscowosci A do miejscowosci B z szybkoscia 36km/h.Po drodze odpoczeła 15minut, po czym poleciała z ta sama szybkoscia dalej.Odlegosc z A do B wynosi 9km!
a)Ile czasu zajał jej przelot?
b)Jaka była srednia szybkosc przelotu muchy?

2

Odpowiedzi

2010-01-09T15:00:14+01:00
A)
36km- 60 min.
9km - x
x=(9*60):36=15min.
15min +15min=30 min
Odp.: Przelot zajął 30 minut.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T15:03:00+01:00
1. Obliczmy czas całkowity przelotu.

v=s/t
t=s/v = 9km/36km/h= 1/4 h

czas calkowity = 1/4 h + 15 min = 1/4 h + 1/4h = 0,5 h

2. obliczmy srednia predkośc= droga całokowita / czas całkowity

v=s/t = 9km/ 0,5 h = 18 km/h