Odpowiedzi

2010-01-09T17:02:06+01:00
Ile trzeba wziąc solanki dziesięcioprocentowej, a ile solanki czteroprocentowej, aby otrzymac 15 kg solanki sześcoprocetowej?(układy równań)

x-ilość solanki 10%
y-ilość solanki 4%

ms/15*100=6
100ms=90
ms=0,9 kg -masa rozpuszczonej soli w powstalym roztworze

x+y=15 |*(-0,1)
0,1x+0,04y=0,9

-0,1x-0,1y=-1,5
0,1x+0,04y=0,9
-----------------
-0,06y=0,6
y=10 kg
x=5 kg

Potrzeba 10 kg solanki 4% i 5 kg solanki 10%
Najlepsza Odpowiedź!
  • JuHa
  • Początkujący
2010-01-09T17:20:38+01:00
X+y=15 /-y
10%x+4%y=6%*15

x=15-y
0,1x+0,04y=0,06*15

x=15-y
0,1x+0,04y=0,9

x=15-y
0,1*(5-y)+0,04y=0,9

x=15-y
1,5-0,1y+0,04y=0,9

x=15-y
1,5-0,06y=0,9 /-1,5

x=15-y
-0,06y=-0,6 /:(-0,06)

x=15-y
y=10

y=10
x=15-10

y10
x=5

Mam nadzieję że dobrze.