Odpowiedzi

2010-01-09T15:43:49+01:00
W XVII wieku panował styl określony mianem Baroku .
W tym okresie nastąpiła kumulacja i upowszechnianie wiedzy o świecie zdobytej przez poprzednie pokolenia.
Badania nad okdryciem Kopernika prowadził Galileusz. Inny niemiecki astronom Jan Kepler uściślił odkrycie Kopernika. Jeden z największych umysłów epoki, angielski uczony Isaac Newton sformuował prawo grawitacji i opracował jego matematyczne wzory. W baroku panowała moda na przesadne formy architektoniczne. Wznoszono pałace i kościoły na planie koła i elipcy. Budowle tego okresu były monumentalne, malowniczne i pełne niezwykłego bogactwa dekoracji.
przykłady : plac św Piotra , Kosciół II Gesu, tron św Piotra w bazylice watykańskiej
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T15:46:00+01:00
Znam odpowiedzi tylko na 3 i 4 pytanie...
3.
a) barok cechował monumentalizm, przepych, przesada w stosowaniu rzeźb, zdobien złoceń,
b)przy zamkach znajdowaly sie olbrzymie ogrody przepełnione rzeżbami i fontannami,
c)tematykę tworcy czerpali z Bilbii, mitologii, historii i zycia codziennego
d)w literaturze panowala przesada w słowach,
e) uzywano słowa zwane makaronizmami,
f) najwybitniejszym malarzem baroku był Paul Rubens,

4.
a)budowle: w Europie Wersal, w Polsce Wilanów, w Grudziądzu (moim mieście) kościół o.o.jezuitów.
b)poeci barokowi: w Europie Molier a w Polsce Jan Chryzostom Pasek.

mialam to na sprawdzianie i dostalam 5 xD
1 5 1