Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-09T15:13:38+01:00
Zapisz liczbę 0,6 w postaci takiego ułamka zwykłego w którym suma licznika i mianownika wynosi 1000.

6/10=x/y
x+y=1000


6y=10x
x=1000-y

6y=10(1000-y)
6y=10000-10y
6y+10y=10000
6y=10000
y=625
x=1000-625
x=375
22 4 22
2010-01-09T15:15:53+01:00
Zad.1
x:y=0,6
x+y=1000

x=0,6y
1,6y=1000

y=625
x=375
0,6=375/625

zad. 2
x-liczba fantastów
5x-liczba nudziarzy

x+5x=120 000
6x=120 000
x=20 000
5x=100 000
13 3 13