Odpowiedzi

2010-01-09T15:34:22+01:00
Góry,wilgotne lasy równikowe,lasy zwrotnikowe i sawanny,lasy liściaste strefy umiarkowanej,pustynie i półpustynie,stepy,tajga,tundra,wieczne lody arktyki
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T15:35:03+01:00
No to na południu wiadomo-góry i tam rosną jakieś jodły, cisy roślinnosc karłowata
-dalej Wilgotne lasy równikowe-Zasadniczo las ten składa się z warstwy drzew, krzewów i runa. Runo jest bardzo słabo rozwinięte, Warstwa drzew jest najbujniejsza. W koronach drzew roi się od lian, epifitów, mszaków, glonów i porostów
-później lasy zwrotnikowe i sawanny
-lasy liściaste;dąb, lipa, a takze miłorząb i mognolie<?>
-Chłodne pustynie i półpustynie; krzewy, byliny, trawy, rosliny motylkowe
-stepy i trawy
-tajga-czyli iglaste lasy;sosna, świerk,jodły modrzew
-tundra-Rosną tu jedynie skarłowaciałe gatunki brzóz, wierzb, sosen, świerków np.: brzoza karłowata, wierzba zielna, wierzba polarna. W miarę jak warunki stają się suchsze wzrasta znaczenie porostów. Gdy tundra jest wilgotna, więcej na niej mchów.
-i wieczne lody arktyki- mchy i porosty

tyle, pomAGAŁA ciocia Wikipedia;)
6 3 6