Działka ma kształt trójkąta prostokątnego o przyprostokątnych 15 cm i 20 m.
a)oblicz pole tej działki
b)ile metrów siatki trzeba na ogrodzenie tej działki jeżeli na bramę i furtkę nalezy przeznaczyć 4 m .

prosiłabym ze wzorami itd

2

Odpowiedzi

2010-01-09T15:29:27+01:00
A)P = 1/2 x a x h
a=20m
h=15m
P=150m kwadratowych

b)
z wzoru Pitagorasa
15 kwadrat + 20 kwadrat = x kwadrat
225m +400= x kwadrat
x= pierwiastek z 625 = 25 m
Ob= 15m+20m+25m=60m
60m-4m=56m
na ogrodzenie tej dzialki trzeba 56m siatki
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T15:30:49+01:00
A) P=(a*h):2
W trójkącie prostokątnym jego przyprostokątne są jednocześnie wysokościami, więc:
P=(0,15*20):2=3:2=1,5m2

b) O=a+b+c
Taki trójkąt to trójkąt pitagorejski, tzn. wszystkie jego boki mają wymierną długość. Są one wielokrotnościami długości boków 3, 4, 5: odpowiednio 15, 20 i 25, więc:
O=15+20+25-4=60-4=56m

Pozdrawiam:)