Odpowiedzi

2010-01-09T15:30:23+01:00
M- wiek mamy obecnie
c-wiek córki obecnie
Mamy więc układ równań:
m=c+25
m+3=6(c+3) //bo za 3 lata mama będzie mieć (m+3) lata, a córka c+3.

m=c+25
m=6c+15, zatem
c+25=6c+15, stąd
10=5c
c=2
m=c+25=27.
Odp. Mama ma teraz 27 lat, a córka 2 latka.


2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T15:33:05+01:00
X- corka
y - mama

{x + 25 = y
{6(x+3) = y+3

6x + 18 = x + 28
5x = 10
x = 2

y = x+25 = 27

6 3 6