Zadanie 1) Wskaż zestaw zawierający wyłącznie wzory tlenków metali:
a)CO2 N2O5 SO3
b)Na2O MgO Al2O3
C)SiO2 Na2O CO
d)MgO Al2o3 H2O

zadanie 2)
14
N zawiera:
7

a)14 protonów, 14 neutronów, 14 elektronów'
b)7 protonów, 14 neutronów, 7 elektronów
c)14 protonów 7 neutronów 14 elektronów
d)7 protonów 7 neutronów 7 elektronów

zadanie 3)
wskaż wzór tlenku azotu, w którym azot jest czterowartościowy
a)N2O
b)N2O3
c)NO2
d)N2O5

2

Odpowiedzi

2010-01-09T15:34:20+01:00
1) b) Na2O MgO Al2O3
2) d) 7 protonów 7 neutronów 7 elektronów
3) c) NO2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T16:02:20+01:00
Zadanie 1) Wskaż zestaw zawierający wyłącznie wzory tlenków metali:
a)CO2 N2O5 SO3
b)Na2O MgO Al2O3
C)SiO2 Na2O CO
d)MgO Al2o3 H2O

odpowiedź:

b)Na2O MgO Al2O3

___________________________________________________________
2.zadanie 2)
14
N zawiera:
7
a)14 protonów, 14 neutronów, 14 elektronów'
b)7 protonów, 14 neutronów, 7 elektronów
c)14 protonów 7 neutronów 14 elektronów
d)7 protonów 7 neutronów 7 elektronów

¹⁴₇N-azot zawiera
protonów-tu liczba na dole(porządkowa),czyli7
neutronów- tu odejmowanie liczba na górze z liczba na dole(liczba masowa z liczbą porządkową), czyli 14 - 7 =-7
elektronów- tu liczba na dole(porządkowa),czyli 7

odpowiedź :
d)7 protonów 7 neutronów 7 elektronów

_____________________________________________________________

3.zadanie 3)
wskaż wzór tlenku azotu, w którym azot jest czterowartościowy
a)N2O
b)N2O3
c)NO2
d)N2O5

odpowiedź:

c)NO2



2 5 2