1.Obwód prostokąta wynosi 68cm. Długość prostokąta jest o 10cz większa od szerokości. Oblicz wymiary tego prostokąta.
2.Antek ma 7 razy więcej kaset magnetofonowych niż płyt kompaktowych. Razem ma 64 kasety i płyty. Ile Antek ma kaset, a ile płyt?

Proszę o rozwiązanie. Na pewno będzie NAJLEPSZA.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T15:35:40+01:00
1.
a, b-długości boków prostokąta
2a+2b=68
a=10+b
Wstawiamy teraz do pierwszego równania za a 10+b i otrzymujemy:
4b+20=68
4b=48
b=12.
a=10+b=22.
Odp. Jest to prostokąt o wymiarach 12cm x 22 cm

2. ą-ilośc kaset
ę-ilość płyt.
Mamy układ równań:
7ę=ą
ę+ą=64
Wstawiamy do drugiegho równania 7ę w miejscu ą i otrzymujemy:
8ę=64, stąd ę=8
ą=7ę=56

Odp. Antek ma 56 kaset i 8 płyt.
1 5 1
2010-01-09T15:37:33+01:00
Ob=68 cm
x-szerokość
x+10 cm - długość

Ob = 2x +2x+20
68cm-20cm=4x
48cm=4x /:4
x=16cm

szerokość - 16cm
długość - 26cm
1 2 1
2010-01-09T15:46:42+01:00
1. x: szerokość prostokąta
x+10: długość prostokąta
(x+x+10)*2=68
4x+20=68
4x=68-20
4x=48
x=48/4
x=12cm (szekokość)
x+10=12+10
x+10=22cm (długość)

2. 7x: kasety magnetofonowe
x: płyty kompaktowe
7x+x=64
8x=64
x=64/8
x=8 (płyt)
7x=7*8
7x=56 (kaset)

Pozdrawiam:)
1 4 1