Samochód Jana zużywa 6,5 litrów paliwa na 100 km. Jeden litr paliwa kosztuje 4,80 zł. Jan zamierza pojechać samochodem z domu do stadniny oddalonej o 40 km. Oblicz ile będzie kosztowało paliwo na przejazd z domu do stadniny i z powrotem.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T15:37:15+01:00
Jan ma do przebycia 80 km

100 km - 6,5 l
10 km - 0,65 l
80 km - 5,2 l

5,2 l * 4,8 zł = 24,96

odp.: 24,96
4 4 4
2010-01-09T16:23:32+01:00
W obie strony Jan musi przejechać- 40+40=80km
80/100=4/5km
0,8*6,5=5,2-tyle zuzyje paliwa
5,2l* 4,80 =24,96zł
Odp: Przejaz do stadniny i powrotem kosztować będzie 24,96zł.
2010-01-09T17:27:05+01:00
6,5l- 100km
x[l]-40km
x=2,6l

2,6 *4,8=12,48

12,48*2=24,96