1. woda morska morza śródziemnego zawiera przeciętnie 3,7% soli. Ile gramów soli można otrzymać odparowując 5kg wody morskiej ?

2. Cena książki po obniżce o 30%, a następnie o 15% wynosi 35,70zł. Oblicz cenę początkową. ( chce się upewnić czy mam dobrze rozwiązane bo wyszło mi 51,77zł )

zadanie na już.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T15:50:14+01:00
1 1kg =1000g 3.7% z 1000=37g tyle jest w 1 kg wody
3.7 razy 5= 18.5g
2.85%-35.50
100%-x
85x=3550
x=41.76zł po obniżce o 15%
41.76- 70%
x- 100%
70x=4176
x=59.65zł ja tak mam
1 2 1
2010-01-09T15:52:40+01:00
2.

35,7- cena po obniżkach
x- cena przed obniżkami
x-0.3x-cena po 1 obniżce
x-0,3x-(0,15(x-0,3x))- cena po 2 obniżce

x-0,3x-(0,15(x-0,3x))=35,7
x-0,3x-(0,15x-0,045x)=35,7
0,7x-0,104x=35,7
0,596x=35,7
x≈59,9 zł

nie wiem czy nie pomyliłam się w obliczeniach
1 3 1