Odpowiedzi

2010-01-09T15:49:30+01:00
2x+ 8 ≥0
2x ≥-8
x ≥ -4
Czyli dziedziną f(x) jest zbiór <-4,+∞)
2010-01-09T15:50:55+01:00
Jeżeli x jest pod pierwiastkiem, do dziedziną jest zbiór liczb rzeczywistych nieujemnych, jeżeli poza, to dziedziną sa wszystkie liczby rzeczywiste.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-09T15:51:05+01:00
Musimy mieć na uwadze, że pierwiastek istnieje tylko z liczb nieujemnych (z dodatnich i zera).
Dziedzinę funkcji oznaczę Df
f(x) = √2x+8
Df: 2x+8≥0
Df: 2x≥-8 |:2
Df: x≥-4