Zadanie 1
Oblicz masę ciała o ciężarze 12,5 N
Zadanie 2
Oblicz gęstość ciała o masie 1600g i objętości 400dm3. Wynik podaj w kg/m3
Zadanie3
Oblicz objętość ciała o masie 2/10 kg i gęstości 800kg/m3

Oprócz rozwiązania proszę jeszcze o wytłumaczenie tych zadań. Z góry wielkie dzięki :)

2

Odpowiedzi

2010-01-09T16:12:53+01:00
Zad2
d. sz.
m-1600g=1600000kg q-?
v-400dm3
q=m/v 1600000kg:400dm3=4000kg/cm3
odp Gestosc ciala wynosi 4000kg/cm3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T16:16:42+01:00
Zad 1
ciężar= masa *przyspieszenie(10)
12,5 N=masa* 10 /:10
1,25 kg= masa

zad.2
d= masa/objętość
zamieniamy na jednostki podstawowe
1600g= 1,6 kg
400dm3= 0,4 m3
d= 1,6/ 0,4
d=4 kg/m3
Zad 3
d= m/ V
800= 0,2/V /*V
800V= 0,2 /:800
V=0,00025 m3
Pozdrawiam :)