Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-22T20:59:23+02:00
X g. utrwalacza - 200g H2O
40 g. utrwalacza -100g H2O
x=40*200/100
x=80 g. utrwalacza
4 4 4
2009-09-22T21:10:34+02:00
Jeżeli w 100g wody o temperaturze można rozpuścić 40g utrwalacza to w 200 g można rozpuścić 80g tej substancji
100g wody 40 g utrwalacza
200g wody x g utrwalacza

200*40/100=80[g] lub 200*40
* - mnożenie -------- = 80 [g]
/- dzielenie 100