Ile zwojów powinno posiadać uzwojenie wtórne Transformatora przetwarzającego napięcie przemienne o wartości maksymalnej 200v na napięcie przemienne o wartości maksymalnej 20v, jeżeli uzwojenie pierwotne tego transformatora ma 100 zwojów.
((.Z tyłu książki pisze że 10 zwojów napisz działania ))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T16:22:28+01:00
1 zaznaczam uzwojenie pierwotne, 2= wtórne
Z1= 100 zw
U1=200 V
U2 = 20 V
Z2 =?
Z1/Z2 = U1/U2
100 zw/Z2 = 200V/20 V
Z2 = 100zw*20V/200V
Z2 = 10 zw
13 3 13
2010-01-09T16:27:35+01:00
U₁ - napięcie strony pierwotnej = 200 V
U₂ - napięcie strony wtórnej = 20 V
z₁ - ilość zwojów strony pierwotnej = 100
z₂ = ?
U₁/U₂ = z₁/z₂
z₂ = U₂z₁/U₁ = 20 razy 100/200 = 20/2 = 10 zwojów
6 5 6