Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T16:36:05+01:00
A) 6x-12=2x+8
6x-2x = 8+12
4x = 20
x = 5

b) 6x²+21x-2x-7 = 6x² + 31
6x²-6x²+19x = 31+7
19x = 38 /:19
x = 2

c)(5x+3)/6=6 /*6
5x+3 = 36
5x = 33 /:5
x = 6,6

  • Użytkownik Zadane
2010-01-09T16:43:12+01:00
A) 3(2x-4) = 2x + 8
6x-12=2x+8 /-2x
4x-12=8 /+12
4x=20 /:4
x=5

b)(3x-1) (2x+7) = 6x² +31
6x²+21x-2x-7=6x²+31 /-6x²
2-19x-7=31 /+7
2-19x=38
x=2

5x+3
_________ -2=4 /+2
6

5x+3
--------=6 /*6
6

5x+3=36
5x=33
x=33/5=6 3/5