Odpowiedzi

2010-01-09T16:28:25+01:00
Najpierw miara kąta RAP
180⁰-90⁰-32⁰=58⁰
dwusieczna dzieli ten kąt na dwa po 29⁰
zatem kąt α
180⁰-90⁰-29⁰=61⁰

Odp. Kąt α ma miarę 61⁰.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T16:31:08+01:00
Oznaczam PE - wysokość
Trójkąt EPA jest prostokątny. Suma kątów ostrych wynosi 90°.
Kąt EPA = 32°
więc kąt RAP = 90° - 32° =58°
Półprosta AK jest dwusieczną kąta RAP
więc kąt EAK = 58° : 2 = 29°
α + 29° = 90°(trójkąt EKA - prostokątny)
α = 90° - 29°
α = 61°