Do dłuższego boku prostokątnego kawałka materiału o wymiarach 60cm x 30cm doszyto inny kawałek materiału.Dwa zszyte kawałki mają kształt prostokąta podobnego do prostokąta o wymiarach 60cm x 30cm .Jakie są wymiary doszytego kawałka


http://pl.tinypic.com/view.php?pic=30aqf48&s=6 <- tu jest rysunek

3

Odpowiedzi

2010-01-09T16:32:13+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T16:36:03+01:00
30cm÷60cm=60cm÷(30cm+x) <-znaki dzielenia zapisz jako kreski ułamkowe
60cm×60cm=30cm×(30cm+x) /÷30cm
30cm+x=120cm
x=90cm

Odp. Doszyty kawałek ma wymiary 60 cm × 90 cm
2010-01-09T16:47:01+01:00
30 cm/60cm=60cm/(30cm+x)
60 cm razy 60= 30 cm x(30cm+x)/30 30cm+x=120
x=120-30
x=90
1 5 1