1) Dokonania Tutenchamona ;d
2) Napisz, jakie według Ciebie, znaczenie dla rozpowszechnienia się pisma miało wynalezienie alfabetu. Uzasadnij swoją odpowiedź.
3) Co obecnie oznaczają podane wyrażenia i zwroty. Wyjaśnij ich pochodzenie.
* "spartańskie warunki"
* "mówic lakonicznie"
* "powrócic z tarczą".

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-09T16:37:29+01:00
1. -
2. Według mnie miało wielkie znaczenie, gdyby Fenicjanie nie wymyślili naszego alfabetu, teraz nikt by nie umiał czytać, mówić i pisać.
3. * spartańskie warunki- określone, surowe warunki, które gdy zostaną złamane, karą była śmierć *mówić lakonicznie- mówić krótko i zwięźle *powrócić z tarczą lub na tarczy- tzn. powrócić na tarczy, czyli wrócić zwycięzcą, a powrócić na tarczy znaczy wrócić martwym, przegranym.


liczę na naj ; **
4 1 4
2010-01-09T18:47:08+01:00
1. Był królem, który sprawował dobre rządy.
2. Fenicjanie wynaleźli alfabet łaciński.
3. Spartańskie warunki- surowe, trudne, ciężkie, prymitywne warunki
Mówic lakonicznie-mówic krótko, zwięźle i na temat
Powrócic z tarczą- wygrac, zwyciężyc.
13 4 13