Odpowiedzi

2010-01-09T16:41:51+01:00
Lokalizacja: Oceania, pomiędzy Oceanem Indyjskim od zachodu i południa a Oceanem Spokojnym od wschodu i północy.

Współrzędne geograficzne:
Rozciągłość południkowa: 3200 km
Rozciągłość równoleżnikowa: 4000 km

obszar:

* całkowity: 7 686 850 km²
* ląd: 7 617 930 km²
* woda: 68 920 km²

Linia brzegowa: 25 760 km

* najniższy punkt: Jezioro Eyre: 15 m p.p.m.
* najwyższy punkt: Góra Kosciuszki: 2228 m n.p.m.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T16:43:08+01:00
Australia to szósty pod względem wielkości kraj świata, położony na kontynencie australijskim będącym najmniejszym spośród wszystkich kontynentów. Najgęściej zaludnione jest wschodnie i południowo-wschodnie wybrzeże. Australia leży na półkuli południowej i wschodniej. Jest to jeden z najbardziej płaskich kontynentów ze średnią wysokością 292 m. Obszar pustynny zajmuje powierzchnię większą niż na jakimkolwiek innym kontynencie; dwie trzecie powierzchni leży w klimacie suchym lub półsuchym. Linia brzegowa Australii jest mało urozmaicona, wzdłuż całego wybrzeża o długości 19 tys. km. napotkać można jedynie dwie duże zatoki: Zatokę Karpentaria i Wielką Zatokę Australijską. Najwyższy szczyt Góra Kościuszki wznosi się na wysokość 2228 m. co stanowi mniej niż połowę najwyższego szczytu Europy: Mont Blanc

2010-01-09T16:46:30+01:00
Australia leży na półkulach południowej i wschodniej, między 11° i 39° szerokości geograficznej południowej i między 113° i 153° długości geograficznej wschodniej. Otaczają go dwa oceany: Spokojny od północy i wschodu oraz Indyjski od południa i zachodu. Nie posiada lądowego połączenia z żadnym innym kontynentem.

Największe wyspy Australii to:
-Tasmania
-Melville'a
-Fraser
-Groote Eylandt
-Kangura
-Bathurst

Może pomogłam :))