To jest fizyka (do 1 gim)
Zadanie 6/67
Samolot Boeing 747 rozpędza się na pasie startowym ze średnim przyspieszeniem 0.9 m/s2 . Od Ziemi odrywa się dopiero, gdy jego prędkość osiągnie 80 m/s .
Jak długi musi być pas startowy, z którego może startować ten samolot ?

Proszę o pomoc !!
Z góry dzięki

2

Odpowiedzi

2010-01-09T17:03:37+01:00
A = 0.9 m/s2
V = 80 m/s

Liczymy czas:
t = v :a

Teraz droga:
s= (a * t [do kwadratu]) : 2 = (0.9 m/s2 * ok. 88 , 9[do kwadratu]) : 2 = ok 3556,4445m

Odp : 3, 6 km


Korzystałam ze wzorów na ruch przyspieszony/opóźniony.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • elap
  • Rozwiązujący
2010-01-09T17:14:57+01:00
Ruch jednostajnie przyspieszony, szybkość początkowa 0m/s
szukamy drogi s.
Dane:
v=80m/s
a= 0,9m/s^2
wzory s=1/2 at^2 i v=at
ze wzoru v=at oblicz t
t=v/a
wstaw do wzoru na drogę s= 1/2 a (v/a)^2
podstaw liczby i masz wynik
s= 1/2 * 0,9 m/s^2 * ( 80 m/s / 0,9m/s^2) ^2
s= 3200/0,9 m = 32000/9 m =3555, (5) m = 3556m
1 5 1