Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T16:55:25+01:00
Zad1
Romańska;
IX - XI

zad2
Gotycka;
XI - XIII
A nawet i XV - bo polska zawsze była opóźniona xD

zad3

Romańskie;
*wąskie portale <otwory na drzwi>
*wznoszone z kamienia
*małe okna
*kościół składał siee z prostych i prostokątnych brył
*sprawiały wrażenie monumentalnych

Gotyckie ;
* wznoszone z cegły na planie krzyża
*strzeliste
*zdobione fasady
*harmonia
*okna witrażowe
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-01-09T16:57:49+01:00
1.
XI - XII w.
2.
XII - XVI w.
3.
Kościoły romańskie :
- budowane z kamienia.
- złożony z : walców,prostopadłościanów.
-brak witrażów , rozet.
- elementy ozdobnicze (ozdoby) : gzymsy arkadowe, biforia i triforia.
Kościoły gotyckie:
- rozety
- witraże
- surowiec budulcowy to cegła
- budowa łukowa ( przez kościół przechodził łuk).
2 5 2
2010-01-09T17:07:59+01:00
1:
XI Do XII w
2:
XII do XVI
3:
Romańskie:
-budowane z kamienia
-wąskie otwory na drzwi
-małe okna
-elementy zdobiące np. triforia, gzymsy arkadowe i biforia
-składa się z prostokątnych i prostych brył,
-nie miały witrażów.
Gotyckie:
-strzeliste
- z witrażami
-miały harmonie
-budowane z cegieł
-ozdabiają go fasady