Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T17:04:32+01:00
R1-opór żarówki 1
R2-opór żarówki 2
R1=4[Ω]
R2=8[Ω]
U=12[V]
I=?
I1=U/R1
I1=12/4=3[A]
I2=U/R2
I2=12/8=1,5[A]
1 1 1
2010-01-09T17:06:51+01:00
Dane:
R1 - 4 [om]
R2 - 8 [om]
U - 12V

Szukane:
I - ?

Wzór:
R=U÷I
I = U÷R

I=12V ÷ 12[om]
I= 1 A

PS:
ale do końca pewna nie jestem
2010-01-09T17:08:27+01:00
I - tężenie prądu = U/R
U - napięcie = 12 V
R₁ - oporność 1 żarówki = 4 omy
R₂ - oporność 2 żarówki = 8 omów
I₁ - prąd w 1 żarówce = U/R₁ = 12/4 = 3A
I₂ - prąd w 2 żarówce = U/R₂ = 12/8 = 3/2 = 1,5 A