Przyporządkuj poszczególnym typom nabłonków miejsca ich występowania w organizmie człowieka. Wybierz je spośród struktur wymienionych poniżej.

I. nabłonek jednowarstwowy płaski
II. nabłonek jednowarstwowy walcowaty
III. nabłonek jednowarstwowy wielorzędowy

a) pęcherzyki płucne
b) oskrzela
c) krtań
d) żołądek
e) naczynia krwionośne
f) jajowód
g) jama ustna
h) kanaliki nerwowe

2

Odpowiedzi

2010-01-09T17:19:54+01:00
I. a) e) h)
II. d) f)
III. c) b) g)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T17:21:49+01:00
Nabłonek jednowarstwowy płaski: a, e, h(kanaliki nerKowe!)

nabłonek jednowarstwowy walcowaty: d, f,

nabłonek jednowarstwowy wielorzędowy: b, c

g) jama ustna: nabłonek wielowarstwowy płaski