Co, według poetów starożytności i renesansu ma w życiu wartośc? Odpowiedz na pytanie, analizując podane teksty.

HORACY DO APOLLINA
O co poeta prosi Apollina
gdy młode wino rozlewa z patery?
O co się modli w ten dzien dedykacji?
O nie o zbiory na żyznej Sardynii
ani o stada mnożące sie w żarach
Kalabri ani nie prosi o złoto
czy kośc indyjską czy grunty zwilżane
po cichu nurtem spokojnym Lirysu


Łozy kaleńskie niech nożem okrzesa
kto panem winnic i w kubku ze złota
bogaty kupiec niechaj pije wino
dobrze płacone syryjskim towarem
on z łaski nieba Atlantyckie wody
bezkarnie wita trzy razy do roku
albo i cztery mnie do życia starczą
oliwki lekkie ślazy i cykorie


Synu Latony pozwól mi sie cieszyc
tym co jest moje zdrowiem i nietknieta
władzą umysłu pozwól niech sie ze mną
nie wlecze starośc brzydka i bez lutni



JAN KOCHANOWSKI NA DOM W CZARNOLESIE

Panie, to moja praca,a zdarzenie Twoje
Raczyż bogosławieństwo dac do końca swoje!
Inszy niechaj pałace marmórowe maja
i szczerym złotogłowem ściany obijaja,
Ja,Panie, niechaj mieszkam w tym gniaździe ojczystym,
A Ty mnie zdrowiem opatrz i sumieniem czystym,
Pożywieniem ucciwym, ludzką życzliwością,
Obyczajami znośnymi, nieprzykrą starościa.


PROSZĘ O SZYBKĄ ODPOWIEDZ PONIEWAŻ PRACA JEST MI POTRZEBNA NA JUTRO RANO Z GÓRY BARDZO DZIĘKUJĘ

2

Odpowiedzi

2010-01-09T17:20:33+01:00
Wartość ma życie codzienne i ludzie. Poeci proszą Boga aby pomógł ludziom być życzliwym :) Według mnie to dobrze :) daj mi naj proszę
15 2 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T17:21:10+01:00
Według poetów starożytności czy renesansu, w życiu ważne jest zdrowie.Można również zauważyć, że autorzy podanych tekstów proszą o łagodną starość, która będzie dla nich szczęściem, a nie czasem oczekiwania na śmierć.

Prosze o najjj ;) Mam nadzieję,że pomogłam
37 3 37