Proszę o całość rozwiązania a nie tylko odpowiedzi ! ; ]

Zad. Uczeń odpowiedział poprawnie na 27 pytań testu, co stanowi 90 % wszystkich pytań. Jeśli oznaczymy literą p liczbę pytań w teście , to :

A. p ≤ 28
B. 28 < p ≤ 30
C. 30 < p ≤ 32
D. p > 32

2

Odpowiedzi

2009-09-22T21:42:55+02:00
27 / 90 = p / 100

mnożymy na krzyż

90p = 2700
p= 30, czyli

B. 28 < p ≤ 30
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-22T21:46:25+02:00
27poprawnych odpowiedzi to 90% wszystkich pytań, a 100% to p
zapisujesz poprzez proporcje;

27-90%
p -100%
metodą krzyżową
p=(100%*27)/90%
p=30 tyle było wszystkich pytań poprawna odpowiedź to;
28 < p ≤ 30
czyli ilość zadań jest większa od 28 i większa lub równa 30:)
1 4 1