Odpowiedzi

2010-01-09T17:30:21+01:00
Bałtyk ma słabą wymianę wód z oceanem. Płytkie cieśniny ograniczają dopływ słonej wody z Morza północnego.
4 2 4
2010-01-09T17:34:53+01:00
Jest to związane z rzekami.....są one słodkowodne....a morza słone....do Morza Bałtyckiego wpada dużo rzek, dlatego nie jest tak mocno słone, a przy brzegach nawet słodkie...Do Morza Czerwonego wpada mało rzek a może nawet nie...dlatego rzeki nie wnoszą do morzą słodkiej wody...
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T18:03:16+01:00
Morze Bałtyckie ma słabe zasolenie, ponieważ wpada do niego wiele rzek słodkowodnych i wymiana wody ze słonymi morzami jest bardzo wolna ze względu na dużą ilość przesmyków (cieśnin).
Morze północne co prawda ma duże połączenie z innymi morzami i oceanami, ale znajduje się pomiędzy lądami i wymiana wody jest mała.
7 4 7