Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-09T17:40:41+01:00
Andrzej Tadeusz Bonawentura Kościuszko urodził się w polsce w miejscowości Mereczowszczyzna a zmarł w Warszawie.Był generałem polskim i amerykańskim, inżynierem fortyfikatorowym, brał udział w wojnie o niepodległość USA, wzniecił antyrosyjskie powstanie w Rzeczypospolitej, Najwyższym Naczelnik Siły Zbrojnej Narodowej w insurekcji 1794.
72 4 72
2010-01-09T18:10:37+01:00
U rodził się w roku 1746 . Pochodził z drobnej szlachty. W 1770 roku po ukończeniu Szkoły Rycerskiej wyjechał do Paryża na dalsze studia wojskowe. We Francji poznał bliżej ideologię Oświecenia , potem zwiedził Anglię , Szwajcarię , Włochy i Niemcy .Polak wybierał miejsca pod obozy i pola bitewne .W czsie spotkania za spiskowcami miał oświadczyć "Za samą szlachtę bić się nie będę" , podkreślając przy obronie całego narodu .
34 4 34