Dokonaj analizę składniową < napisac jakie to zdanie np. zd. zł przeciwstawne itp. >:

Gdy spad deszcz , ulica zamieniła się w bajoro .


Nie bądz taki mądry bo się nie uchowasz .

Poszłam tam kiedy odrobiłam lekcje .

Uczniom którzy wygrali zawody wręczono nagrody .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T17:57:46+01:00
Gdy spadł deszcz, ulica zmieniła się w bajoro.
zdanie podrzędnie złożone okolicznikowe (czasu). Zdanie nadrzędne 2.


Poszłam tam kiedy odrobiłam lekcje.
zdanie podrzędnie złożone okolicznikowe (czasu). Zdanie nadrzędne 1.

Uczniom którzy wygrali zawody wręczono nagrody.
zdanie podrzędnie złożone przydawkowe.
2 5 2
2010-01-09T18:01:40+01:00
1.zd.zł.dopełnieniowe
2.zd.zł.okolicznikowe przyczynowe
3.zd.zł.okloicznikowe
4.zd.zł.dopelnieniowe
4 5 4