Odpowiedzi

2010-01-09T18:05:42+01:00
Dnia 6 stycznia przypada świento 3 króli.To świento jest szczegulni uwidocznione w kościołach katolickich. Królowie mieli na imię Kacper Melchir i Baltazar.Na tom cześć jeszcze w niekturych miejscowosciach dzieci przebierajom sie i chodzom od domu do domu spiewajonc kolendy.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T19:30:14+01:00
Trzech Króli Chrześcijańskie święto obchodzone 6 stycznia na cześć trzech wschodnich mędrców przybyłych do Betlejem aby oddać pokłony Jezusowi.
Rokrocznie w Święto Trzech Króli księża odwiedzają parafian chodząc z kolędą, po odwiedzinach, specjalnie do tego celu poświęconą kredą, pisze się na drzwiach litery K+M+B (od imion mędrców: Kacper, Melchior i Baltazar). W tym dniu odprawia się też specjalną mszę.
Ponieważ jest to, wg. Kodeksu Prawa Kanonicznego jedno ze świąt nakazanych katolicy zobligowani są do uczestniczenia we Mszy Świętej oraz do powstrzymania się od prac niekoniecznych.
9 4 9