W celu oszacowania wysokości drzewa uczeń ustawił się tak , że koniec jego cienia pokrywał się z końcem cienia drzewa.Następnie zmierzył odległości |AB|=3,4m i |BC|=16,6m.Jaka jest wysokość drzewa , jeśli uczeń ma 180 cm wzrostu??

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-22T22:24:55+02:00
Zakładam,że punkt B leży pomiędzy A i C
wtedy
3,4:1,8=20:x
liczac na krzyż mamy:
1,8* 20=3,4 *x
x=36:3,4
x=10,59
czyli około 10,6 m
3 3 3
2009-09-22T22:25:01+02:00
|AB|=3,4m
|BC|=16,6m ---->>180cm=1,8m
|AC|=20m ---->> x



x=(1,8m*20m):16,6m
x≈2,16m <<<<<<<<wysokość drzewa;]


sory pomylka...:(
4 2 4
2009-09-22T22:32:00+02:00
Fajnie, że podajesz dane bez rysunku, nie wiadomo czym jest AB i BC, więc mogę mieć błąd w wyniku.

1,8/3,4 = x/20
x ≈ 10,59m
3 3 3