Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T18:27:21+01:00
Załozmy ze podany bok to a
a=3√2
d=7
z twierdzenia pitagorasa liczymy bok b
(^ taki symbol oznacza kwadrat)
a^ + b^ = d^
(3√2)^ +b^=7^
18 + b^=49
b^=31
b=√31cm

pole= a*b
P= 3√2* √31
P= 3√62 cm^
1 4 1
2010-01-09T18:32:15+01:00
Oblicz pole prostokąta, którego przekątna ma długość 7cm, a jeden z boków ma długość 3√2 cm.
Pole prostokąta= ?
a-długość boku prostokąta [w cm]
3√2-długość drugiego boku prostokąta [w cm] (b)
7-długość przekątnej prostokąta [w cm]

TWIERDZENIE PITAGORASA:
a^+3√2^=7^
a^+18=49 /-18
a^=31
a=√31


Pole prostokąta =a *b
Pole prostokąta =√31*3√2
Pole prostokąta =3√61 [cm kwadratowych]

Odp.: Pole prostokąta wynosi 3√61cm kwadratowych.



1 5 1