Proszę was bardzo pomóżcie mi jak najszybciej. z góry dziękuje
zadanie z obwodu prądu stałego:
Ile musi wynosić rezystancja Rx aby odbiornik o danych znamionowych P=100 [W] U=220 [V] pracował w warunkach znamionowych.
Dane:
U=550[V]
R1=330[om]
R2=110[om]
P=100[W]
U=220[V]
szukane:Rx=?

Rx,R2,odbiornik są połączone szeregowo a R1 równolegle

2

Odpowiedzi

2010-01-09T18:59:04+01:00
I=U/R
I=220V/110om=2A
Rx=550V/2A=275om
/ to kreska ulamkowa
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-09T23:09:44+01:00
Odrazu mówie,ze ------- to to jak jedna ciagła linia i ona zastępuje kreske ułamkową;]
Dane:
U=550[V]
R1=330[om]
R2=110[om]
P=100[W]
U=220[V]
Wzór:
I=U
----
R
szukane:Rx=?
Obliczenia
I=220V
------
110om
I=2A
Rx=550V
------
2A
Rx=275om

licze na naj:D