Proszę o wyniki kilmu przykładów z matmy bo mam tego strasznie duzo i kazda pomoc mi sie przyda

a 4/9 * 3/4
b 5/8 : 7/12
c 7/8 * 24/33
d 1 i 1/8 * 4/15
e 2 i 3/5 : 5
f 1 i 1/5 : 6
g 6 i 1/2 : 3 i 1/4
h 7 i 1/3 : 2 i 2/5
i 2 * 13*4/8
j 8 i 3/4 * 4/7 * 3
k 2 i 1/7 * 7 * 2 i 2/5
i 4 * 15 * 9/12

Ps nie musi byc rownan i proszę o szybka odpowiedz :)
* - razy
: - podzielic
/ kreska ułamkowa

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-22T22:44:26+02:00
A 4/9 * 3/4=1/3
b 5/8 : 7/12=5/8 *12/7=15/14=1 i 1/14
c 7/8 * 24/33=7/11
d 1 i 1/8 * 4/15= 9/8*4/15=3/10
e 2 i 3/5 : 5=13/5*1/5=13/25
f 1 i 1/5 : 6=6/5*1/6=1/5
g 6 i 1/2 : 3 i 1/4=13/2 * 4/13=2
h 7 i 1/3 : 2 i 2/5=22/3 * 5/12=55/18==3 i 1/18
i 2 * 13*4/8=13
j 8 i 3/4 * 4/7 * 3=35/4 * 4/7 * 3=105/7=15
k 2 i 1/7 * 7 * 2 i 2/5 =15/7 * 7 *12/5=36
i 4 * 15 * 9/12=1/5

Ps nie musi byc rownan
* - razy
2009-09-22T22:49:32+02:00
A) 1/3
b) 1 i 1/14
C)7/11
d)3/10
E)13/25
f) 1/5
g) 2
h)3 i 1/18
i) 13
j) 15
k) 36
i) 45
2009-09-22T23:11:10+02:00
4/9*3/4=3/9=1/3
5/8;7/12=5/8*12/7=15/7=2i1/7
7/8*24/33=21/33
1i1/8*4/15=8/8*4/15=3/10
2i3/5:5=13/5*1/5=13/25
1i1/5:6=6/5*1/6=1/5
6i1/2:3i1/4=13/2*4/13=2
7i1/3:2i2/5=22/3*5/12=55/18=3i1/18
2*13*4/8=26*4/8=52/4=13
8i3/4*4/7*3=35/4*4/7*3=15
2i1/7*7*2i2/5=15/7*7*12/5=36
1/4*15*9/12=45