Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-09T18:44:23+01:00

Opakowanie jest to wyrób,który stanowi zewnętrzną warstwę określonego towaru mającego chronić go,ułatwiać przemieszczanie,magazynowanie, jak również sprzedaż oraz ma oddziaływać na wyobraźnię nabywcy.
Funkcje opakowań:
*Funkcja Ochronna Towarów – chroni produkt przed działaniem czynników zewnętrznych.Wartość użytkowa musi być zabezpieczona przez opakowanie,aby zapewnić świetną jakość produktu,jego świeżość,trwałość,estetyczność,atrakcyjność. Opakowanie powinno zapobiegać: zepsuciu,zmianie barwy, zmianie konsystencji,wyparowaniu,zabrudzeniu,uszkodzeniu towaru.
*Funkcja Informacyjna –nabywca zapoznaje się z rodzajem i właściwościami produktu,datą produkcji,sposobem użycia, terminem ważności,ceną, producentem.
Funkcja ta jest ważna w przypadku wprowadzania na rynek nowego towaru.
*Funkcja Reklamowa – podnosi ona wartości estetyczne towaru i zachęca do kupna.
*Funkcja Promocyjna – organizowanie degustacji.Towary znajdujące się w sprzedaży promocyjnej zawierają kupony konkursowe,
które upoważniają klientów do udziału w losowaniu nagród.
*Funkcja Jakościowa –ma znaczenie przy towarach luksusowych. Są produkowane one z bardzo dobrych tworzyw, o ciekawej kolorystyce,są trwałe i podkreślają wysoki poziom towaru. Estetyczne opakowanie zachęca klienta do kupna mimo wysokiej ceny.
*Funkcja Ekologiczna –polega na tym, że opakowania powinny być możliwe do wycofania z obrotu handlowego i nadawać się do utylizacji,aby były przyjazne dla środowiska.

Wystarczy,że tylko rozwiniesz tę myśl i umieścisz to co ci tu napisałam.
Bym Ci to zrobiła,ale mam tyle wkuwania ;((

Pozdrawiam ;*
2 3 2