Odpowiedzi

2010-01-09T18:58:23+01:00
A) x+2y=-2 *( -2 )
2x-y=1
ODPOWIEDZ
-2x -4y = 4 y = -1
2x -y =1 x = 0
-5y =5 : (-5)
y = -1
x - 2 = -2
x = 0
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T19:14:02+01:00
A) x + 2y = -2
2x - y = 1

x= -2 - 2y
2 * (-2-2y) - y =1

x=-2-2y
-4-4y-y=1

x=-2-2y
-5y=5 /:(-5)

x=-2-2y
y=-1

x=-2-2*(-1)

x=0
y=-1

b) x+4y=-2
3x-8y=10

x=-2-4y
3*(-2-4y) - 8y =10

x=-2-4y
-6-12y-8y=10

x=-2-4y
-20y=16 /:(-20)

x=-2-4y
y=-0,8

x=-2-4*(-0,8)= -2+3,2 = 1,2

c) x-2y=3
-2x+y=0

x=3+2y
-2*(3+2y) + y=0

x=3+2y
-6-4y+y=0

x=3+2y
-3y=6 /:(-3)

x=3+2y
y=-2

x=3+2*(-2) = 3-4= -1

d) 2x+y=9
5x-4y=3

y= 9-2x
5x - 4*(9-2x) = 3

y=9-2x
5x - 36+8x=3

y=9-2x
13x=39 /:13

y= 9-2x
x=3

y=9-2*3 = 9-6 = 3

e) 3x-2y=5
2x-y=4

3x-2y=5
-y=4-2x /*(-1)

3x-2y=5
y=-4+2x

3x-2*(-4+2x)=5
y=-4+2x

3x+8-4x=5
y=-4+2x

-x=-3 /*(-1)
y=-4+2x

x=3
y=-4+2*3 = -4+5 = 1

f) 2x+9y=-9
-3x+3y=8

2x=-9-9y /:2
-3x+3y=8

x=-4,5 - 4,5y
-3 * (-4,5 - 4,5y) + 3y = 8

x=-4,5 - 4,5y
13,5 + 13,5y +3y=8

x=-4,5 - 4,5y
16,5y = 5,5 /:16,5

x=-4,5 - 4,5y
y = 1/3

x= -4 1/2 - 4 1/2 * 1/3 = -4,1/2 - 4 1/6= -4 3/6 - 4 1/6= -8, 4/6