Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T20:10:51+01:00
Hej

henryk sienkiewicz napisał powiesc ,,krzyzacy'' ku krzepnieciu serc dlatego ze wtedy czasy te były pod zaborami.wtedy sienkiewicz nie mogł opisac tych wojen bo było to karalne , wiec cofnał sie w przeszłe czasy gdy polaak takze była pod zaborami.sienkiwicz piszac ,,krzyzaków'' chciał dodac otuchy naszym żołniezom w walce ,zeby walczylid o konca i zeby sie nigdy nie poddali.
henryk sienkiewicz pisał powiesci ktore miały dopomoc polakom w wojnach.naszemu krajowi trudno było w tamtych czasach sobie poradzic lecz probowali dawac sobie radwe używali pogańskich obrzędów.w powiesci ,,krzyzacy'' sienkiewicz pokazał jak dawali sobie rade ze smiercia np.jak Danusia Jurandówna wyszła Zbyszka z Bogdańca dlatego ze chciał uchronic go przed smiercia.w ten inne sposoby piszac krzyzakoów Sienkiewicz pokazął ze polacy potrafia oddac zycie za innych ludzi. w jego utworach polska zawsze zwyciezała.wygrała z krzyzakami , z kozakami i dzieki temu nasi waleczni polacy zaczeli wierzyc w siebie przez to zwyciezyli bitwe pod grunwaldem.
mysle ze moje arumenty potwierzaja ze ,,krzyzacy'' to powiecs ,,ku krzepnieciu serc''i uwazm ze henryk pokazł swiatu ze polska,polacy beda ostniec na zawsze nawet gdy nie bedzie jej na mapie.


mysle ze pomogłam;]
sorki za literowke o sie spiesze:]
licze na naj
:]


(jakby co to ktos tez dał takie zadanie i ja tylko wziełam swoja odowiedz skopiowałam ; ])
2010-01-09T20:39:50+01:00
Czasy wówczas były pod zaborami. Wtedy Sienkiewicz nie mógł opisać tych wojen.. dlaczegooo? ponieważ było to karalne !!!wiec cofnął się w przeszłe czasy gdy Polska także była pod zaborami. Sienkiewicz pokazał jak dawali sobie rade ze śmiercią np.jak Danusia Jurandówna wyszła Zbyszka z Bogdańca dlatego ze chciała uchronić go przed śmiercią..
Myślę, że me argumenty w pełni potwierdzają tezę , że powieść "Krzyżacy" to rzeczywiście powieść ku krzepnięciu serc.

1 5 1