1. Spójniki nie wymagające przecinka znajdują się w szeregu :
A) dlatego, albo, oraz, lecz
B) toteż, oraz, zatem, ani
C) i, oraz, albo, bądź
D) lub, i, więc, ale

2. W zdaniu "Spędzisz wakacje na Mazurach czy pojedziesz w góry czy wybierzesz się nad morze?" ile należy wstawić przecinków?

3. W zdaniu "Dom ktory tak szybko zostal zbudowany teraz stoi pusty i nikt sie nim nie interesuje" ile nalezy wstawic przecinkow?

4. Spojnik "a" moze wystepowac w jakich zdaniach zlozonych wspolrzednie ??

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T19:04:37+01:00
1) odp.C

2. Spędzisz wakacje na Mazurach czy pojedziesz w góry ,czy wybierzesz się nad morze?"

3. "Dom, ktory tak szybko zostal zbudowany, teraz stoi pusty i nikt sie nim nie interesuje"

Pozdrawiam :*
2 5 2
2010-01-09T19:05:15+01:00
1) c
2) raczej trzy przecinki
3) dwa przecinki
4) w zdaniach zlozonych, np. Pojadę na wakacje na Mazury, a nie nad morze.
1 1 1