A)Opisz w jaki sposób woda bierze udział w regulacji temperatury ciała człowieka.

5 zdań

b)
uzupełnij zdania

W jamie ustnej rozpoczyna się trawienie ............... . W żołądku rozpoczyna się trawienie................ . W dwunastnicy zachodzi trawienie.............. , ................... , ................. .W DALSZYCH odcinkach jelita cienkiego odbywa się do kosmków glukozy,..........................,..............................,........................ i .................................................. skąd z krwią są rozprowadzane po organizmie. Wchłanianie wody oraz wytwarzanie witamin K i B12 ma miejsce w ................................. .

2

Odpowiedzi

2010-01-09T19:03:21+01:00
B.
cukrów
białek
białek, cukrów i tłuszczy,
aminokwasów i glicerolu
w jelicie cienkim.

Regulacja temperatury człowieka przy udziale wody:
- pocenie się; pocąc się ochładzamy organizm.
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T22:09:45+01:00
A) Zapotrzebowanie na wodę wzrasta przy podwyższonej temperaturze i obniżonej wilgotności otoczenia,a także przebywanie w niskiej temperaturze może wymagać wyższej podaży płynów na skutek większego wydatku energetycznego i noszenia grubej, ciężkiej odzieży. Również wzmożona aktywność fizyczna powoduje wydalanie większych ilości wody z potem, a także przez płuca. Zwiększenie wartości energetycznej pożywienia wymaga podniesienia podaży płynów ze względu na konieczność zmetabolizowania większej ilości składników odżywczych.Woda w życiu człowieka jest bardzo potrzebna.



1 3 1