Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T19:08:06+01:00
X-liczba zeszytów 80-kartkowych

80x+60(x+4)=940
80x+60x+240=940 /-240
140x=700 / :140
x=5

Odp.: Ewa kupiła 5 zeszytów 80-kartkowych.



2 5 2
2010-01-09T19:24:10+01:00
Jeżeli zeszytów 60 kartkowych jest o 4 wiecej to od wszystkich kartek możemy odjąć teszyty:
940-(60*4)=700
Teraz wystarczy tylko przyjąć że wszystkie zeszyty mają po 70 kartek i wyjdzie liczba wszystkich zeszytów:
700:70=10
Liczbę zeszytów podzielić na pół:
10:2=5
5 to liczba zeszytów 80-kartkowych.
Sprawdzenie:
(60*4)+(80*5)+(60*5)=940
2 5 2