Odpowiedzi

2010-01-09T19:35:16+01:00
Krol P stracil 540 rycerzy a D 1080
2010-01-09T19:35:44+01:00
Ź-ilośc rycerzy króla P
ć-ilość rycerzy króla D
Mamy układ równań:
ć+ź=3000
0,3ź+0,6ć=0,4(ź+ć)
Odejmując obustronnie w drugim równaniu (0,3ź+0,4ć) otrzymujemy:
0,2ć=0,1ź, zatem ź=2ć
Wstawiając to do pierwszego równania mamy:
ć+2ć=3000
3ć=3000
ć=1000
ź=3000-1000=2000
Odp. Król P miał 2000 rycerzy, a król D maił 1000 rycerzy.

Pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T19:54:07+01:00

Dane:
X - król P
Y - Król D
3000- liczba rycerzy

Zadanie rozwiązane układem równań.
X + y = 3000
30%x + 60% y = 40% x 3000

x = 3000 - y
30/100 x ( 3000 - y )+ 60/ 100y = 1200

x = 3000-y
900-30/100y + 60/100y = 1200

x = 3000-y
-30/100y +60/100y = 1 200 - 900

x = 3000-y
30/100y = 300

x = 300 - y
y = 300x 100/30

x = 3000-y
y= 1000

x = 3000-1000
y = 1000

x = 2000
y = 1000

Król P miał 2000 rycerzy, D - 1000 rycerzy