Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T19:15:35+01:00
H-długość dłuższej wysokości równoległoboku
a-długość dłuższego boku
(pamiętaj, że zawsze na dłuższy bok opada krótsza wysokość i odwrotnie)

120=5*h /5
24 [cm]=h

120=a*4 /:4
30 [cm]=a
Odp. wyskość wynosi 30 cm ,a bok 24





9 3 9
  • elap
  • Rozwiązujący
2010-01-09T19:16:01+01:00
Pole równoległoboku= podstawa*wysokość
120 cm ² = 5 cm * x
x= 120 cm ² podzielić przez 5cm
x= oblicz ile cm

ten sam równoległobok ma też drugi bok i inną wysokość na ten drugi opuszczoną
Ale i tu słuszny jest wzór z pierwszej linijki więc
120cm ² = a * 4cm
a= 120cm ²÷ 4cm
a= ....cm
6 2 6
2010-01-09T19:16:17+01:00
P=120 cm²
a=5 cm
c=4 cm
b=?
d=?

P=ah
120cm²=5cm×h
h=24cm=d

120cm²=b×4cm
b=30cm
7 2 7