Na spodniach firma zarobiła 40 tyś. zł a na płaszczach 120 tyś. zł Jaki był zysk firmy?

Odzież męska:
spodnie:20%
garnitury:36%
marynarki:14%
płaszcze:30%

Odzież damska:
spodnie 10%
spódnice:11%
żakiety:17%
garsonki:22%
płaszcze: 40%

Sprzedaż w ciagu roku.

Pomocy!;p

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T19:20:53+01:00
X= zysk z odziezy meskiej
y= zysk z odziezy damskiej

20%x +10%y = 40000
30%x + 40%y= 120000

0,2x+ 0,1y = 40000/ razy -4
0,3x+ 0,4y= 120000

-0,8x- 0,4y =-160000
0,3x+0,4y=120000
----------------------(dodac metoda przciwnych wspolczynnikow)
0,5x-40000 / * (-2)
x= 80000

0,2*80000+0,1y=40000
x=80000

16000+0,1y= 40000 / -16000
x=80000

0,1y=2400
x-= 80000

y= 24000
x= 800000


odp: łączyny zysk firmy wynosi 320000zl
2010-01-09T19:29:41+01:00
X-zysk odzieży męskiej ze sprzedaży
y- zysk odzieży damskiej ze sprzedaży
0,2x- zysk ze sprzedaży męskich spodni
0,1y- zysk ze sprzedaży damskich spodni
0,3x- zysk ze sprzedaży męskich płaszczy
0,4y- zysk ze sprzedaży damskich płaszczy
x+y-łączny zysk-320000

0,2x+0,1y=40000 /*10
0,3x+0,4y=120000/*10

2x+y=400000
3x+4y=1200000

y=400000-2x
3x+4(400000-2x)=1200000

y=400000-2x
3x+1600000-8x=1200000

y=400000-2x
-5x=-400000/:(-5)

y=400000-2x
x=80000

y=400000-2*80000
x=80000

y=400000-160000
x=80000

y=240000
x=80000

x+y
80000+240000=320000
1 5 1